عضویت تلگرام عضویت اینستاگرام

۷ پیش بینی بزرگ بولدگت در مورد آینده رسانه

۷ پیش بینی بزرگ بولدگت در مورد آینده رسانه ها به شکل خلاصه به این شرح است:

۱⃣مصرف اطلاعات از طریق رسانه های دیجیتال رو به افزایش خواهد داشت در حالی که این موضوع از طریق سایر رسانه ها به سرعت در حال افول خواهد بود.

۲⃣ استفاده از ویدئو، موسیقی و رسانه های کاغذی به سرعت تنزل خواهد کرد.

۳⃣تبلیغات دیجیتالی محلی همچنان رو به توسعه خواهند گذاشت و بیش از پیش طی سالهای پیش رو ترقی خواهند کرد.

۴⃣معضل و مشکل ad-Blocker ها در دل رسانه های دیجیتال در نهایت و به زودی حل و رفع خواهد شد، اما نه به آن شکلی که مخاطبان آرزوی آن را دارند – امحاء و از بین رفتن همه تبلیغات بر روی صفحات وب ممکن نخواهد بود.

۵⃣شبکه های تلویزیونی به زودی به سرنوشت روزنامه ها دچار خواهند شد و به مرور از عرصه زندگی رسانه ای مخاطبان حذف میشوند.

۶⃣بر خلاف تصور، پلتفرم های بزرگ هوشمند آینده عینک های هوشمند، اتومبیل های هوشمند و یا واقعیت مجازی نیست.

۷⃣ قدرت و ثروت بیش از همیشه در تاریخ متمرکز و متعلق به عده ای محدود خواهد بود.

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1
دوست نداشتم: 1
میانگین امتیازات: 1

2 دیدگاه در “۷ پیش بینی بزرگ بولدگت در مورد آینده رسانه

بیشتر مطالب ایشان مزخرف(زراندود شده) و اشتباه است.
چه کسی گفته که استفاده از ویدئو و موسیقی کم می شود؟؟ جایگزین آن چیست؟
دقیقا عکس افازه ایشان؛ تولید و استفاده از ویدئو با داشتن میلیاردها گوشی هوشمند با دوربین دیجیتال و امکان ارسال ، دریافت و پخش ویدئو بیشتر شده و می شود.
شبکه های تلویزیونی همچنان پا برجا خواهند بود اما برخی به شبکه های کابلی ارتقا و یا تغییر سیاست خواهند داد. اصولا تماشای یک فیلم از طریق یک دی وی دی، یک شبکه های تلویزیونی و یا یک سینما احساس متفاوتی را در بیننده ایجاد می کند و این عدم توانایی در کنترل و پخش یک فیلم، از جنبه روانشناسی خود جذابیت درونی برای بیننده دارد.
حوزه فناوری اطلاعات امکان تبادل بهتر و حذف تصمیمات فردی را ممکن می کند بنابر این ممکن است برخی افراد مانند قلیتی کوچک مانند خالق فیسبوک؛ ثروت میلیاردی کسب کنند اما بجز آن اقلیت خاص در سطح عموم ثروت با عدالت و توازن بهتری توزیع خواهد شد.
واقعیت مجازی بر خلاف نظر ایشان ضمن تحول عظیم بخش مهمی از اینده و انقلاب چهارم صنعتی است.
امروز حوزه نظریه پرداری نیازمند اشراف به چندین علم آینده پژوهی، فناوری، روانشناسی و جامعه شناسی است که بنظر می رسد دیدگاه ایشان در بیان این پیش بینی غیر کارشناسی و صرفا” برداشت های شخصی و فردی و نه بر پایه دانش باشد.
اینکه رسانه های کاغذی رونق کمتری خواهند داشت را یک کودک دبستانی هم می داند و نیاز یه پیش بینی ندارد.
نظر در خصوص ثروت افراد و یا خودرو هوشمند و… در حوزه رسانه نیست که ایشان در این طبقه بندی قرار داده اند و تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و رسانه دیجیتال و حوزه های آنها اگر چه از دید مهندسان فناوری اطلاعات دارای اشتراکاتی با انواع سنتی آن هستند(زمینه ای از رسانه های سنتی+امکانات جدید رسانه های دیجیتال+مباحث فنی و مهندسی مخاطب مانند تحلیل نظرات و داده کای) ولی ضمن احترام؛ از دیدگاه کارشناسان رسانه که صرفا نگاه علوم انسانی داشته (زمینه ای صرفا” از رسانه های سنتی) و هیچ دیدگاهی در خصوص سایر مباحت آن و علوم بین رشته ای مانند نورومارکتینگ و رسانه های دیجیتال ندارند؛ این نظرات صحیح نیست.
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *