عضویت تلگرام عضویت اینستاگرام

هشت مرحله ساخت برند شخصی

چه بخواهید چه نخواهید شما در کسب و کارتان یک شهرت دارید و این شهرت امروزه به فضای آنلاین نیز گسترش پیدا کرده است. حال این به شما بر می گردد که چطور این شهرت را مدیریت کنید. افرادی که به این مقوله اهمیت کافی می دهند می توانند از شبکه های اجتماعی برای گسترش و توسعه کسب و کار خود استفاده کنند و به افرادی با نفوذ در زمینه کاری خود تبدیل شوند.

امروزه کاربران از حجم بالای تلاش های بازاریابی خسته و زده شده اند و به بسیاری از مدل های بازاریابی قدیمی دیگر واکنشی نشان نمی دهند. تحقیقات بیان می کند که امروزه مردم بیش از پیش تحت تاثیر افراد قرار می گیرند تا این که تحت تاثیر سازمان ها و برنامه های تبلیغاتی آنها باشند.

امروزه اهمیت برند شخصی و شهرت مناسب در فضای آنلاین بیش از پیش آشکار شده است. در مطلب زیر ۸ گام و مرحله ساخت برند شخصی را از نظر خواهیم گذراند:

۱-تصمیم بگیرید می خواهید چه چیزی بسازید:

داشتن یک هدف برای تلاش در حوزه برند شخصی واقعا ضروری است؛ اگر هدفی نداشته باشید تمام زمان صرف شده شما فقط وقت گذرانی و تفریح در اینترنت است. از خودتان بپرسید که دوست دارید چطور به نظر برسید و چطور درک شوید؟ چند هدف انتخاب کنید و برند شخصی خود را در راستایی جهت گیری کنید که آنها را به بهترین نحو ایجاد کند.

۲-وضعیت فعلی خود را بررسی کنید:

درک این که هم اکنون چطور توسط دوستان، همکاران و افراد حاضر در فضای آنلاین درک و شناخته می شوید به شما یک دیدگاه واقعی در مورد برند شخصی شما و اینکه برای بهبود آن چه باید بکنید خواهد داد. نامتان در گوگل یا دیگر شبکه های اجتماعی حرفه ای تایپ کنید؛ چه پیدا کردید؟

آیا این اطلاعات مثبت است یا نه؟ شاید اصلا پیدا نشوید! نام شما در میان هم رده ها و همکاران‌تان و در میان فعالان این حوزه کجا قرار دارد؟ آیا اصلا شناخته می شوید؟ اگر الان با جستجوی نام و حرفه خود در صفحات اول گوگل قرار ندارید وقت تلاش کردن است! باید شهرت و اعتبار مناسبی دست و پا کنید و به صفحات اول گوگل نزدیک شوید.

۳-یک پایگاه مرکزی داشته باشید:

باید یک صفحه یا پایگاه اینترنتی مرکزی داشته باشید؛ می توانید از یک وبسایت یا یک صفحه در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. حال باید با برنامه ها و ترفندهایی از شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا مخاطب و ترافیک به سمت سایت خود ارسال کنید.

۴-برند خود را بسازید:

زمانی را صرف کنید تا صفحه های شما در شبکه های اجتماعی با اهداف برندینگ شما هم خوانی داشته باشند. از عکس های پرمحتوا و قوی استفاده کنید که به شما در گفتن داستان و رساندن پیامتان کمک کنند. در این بخش از کمک متخصصان حتما استفاده کنید. حرفه ای ها می توانند به شما بگویند چطور یک هویت قوی و محکم در شبکه های اجتماعی برای خود بسازید؛ در همین حال می توانید از کمک متخصصان برای نوشتن یک رزومه متفاوت و قوی استفاده کنید.

برند شخصی

۵-شروع به ساختن شبکه کنید:

پیش از ساخت محتوا شما نیاز به داشتن مخاطب دارید؛ وگرنه شما در حال صحبت با خودتان خواهید بود. به گروه های فعال در صنعت خود بپیوندید و در آنها فعالیت کنید. کسانی که در حوزه شما نفوذ خوبی دارند را شناسایی کنید و با آنها شبکه بسازید. محتوای ایجادی آنها را مطالعه و بازنشر کنید.

به اشتراک گذاشتن محتوای مفید و مقبول، توجه افراد با نفوذ را به شما جلب خواهد کرد و برای شما و جایگاه شما در شبکه ارزش و اعتبار زیادی به ارمغان خواهد آورد و شما به عنوان منبعی برای اطلاعات ارزشمند و در دسترس شناخته خواهید شد.

برای ارتباط با اجتماعتان از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از کامنت گذاشتن زیر پست های دیگران شروع به ساخت شبکه و جامعه حرفه ای کرده اند. البته باید همواره نظرات ارزشمند و مفیدی ارائه دهید؛ حال اگر شروع به نشر محتوا کنید می توانید مخاطب قابل توجهی داشته باشید.

۶-به صورت فعال به اخبار حوزه خود گوش دهید:

یک توصیه اساسی و مفید برای فعالان عرصه تولید محتوا این است که به همه اخبار و اطلاعات حوزه خود گوش دهید و آماده باشید در صورت رخ داد هر اتفاق بتوانید محتوا و نقطه نظر تخصصی خود را ارائه دهید. قبل از نوشتن در یک بلاگ، صد بلاگ دیگر را بخوانید.

۷-داستان سرایی را شروع کنید:

امروزه روش های مختلفی برای گفتن داستان تان و کسب مخاطب در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی وجود دارد. می توانید از ویدئو و ویدئوهای لایو استفاده کنید؛ بلاگ نویسی کنید، تصویر به اشتراک بگذارید یا در قالب داستان و کتاب های الکترونیکی داستان خود را به اشتراک بگذارید. با مخاطبان تان در مورد آنچه که می دانید و آنچه که می توانند از موفقیت های شما یاد بگیرند صحبت کنید. به هر حال از صحبت در مورد چالش ها و مشکلات و حتی شکست هایتان ابایی نداشته باشید. به نظر می رسد وقتی در مورد چالش های خود صحبت می کنید باورپذیرتر می شوید و مخاطبتان بیشتر هم می شود.

۸-آماده باشید که سخت کار کنید و به راحتی پا پس نکشید:

خیلی از افرادی که با یک مورد قوی از برند شخصی رو به رو می شوند هیجان زده می شوند و علاقه پیدا می کنند که وارد این عرصه شوند اما وقتی به سرعت نتیجه مورد نظر خود را نمی گیرند سریع غیب می شوند و دست از کار می کشند! گاهی اوقات پس از چند ماه دوباره وارد می شوند و این تلاش هم خیلی سریع بی نتیجه می ماند.

اکثر افرادی که با استفاده از برند شخصی خود در کسب و کارشان بهبود و پیشرفت قابل توجهی حاصل کرده اند در این کار بسیار مصرند و در تلاش های خود پایداری نشان می دهند.

دقت کنید که برند سازی شخصی کاری زمان بر است و در ابتدا احتمالا نتایج چندان دوست داشتنی نباشند اما دست از کار برندارید، به زودی نتیجه خوبی به دست خواهید آورد.

ترجمه و تلخیص از: INC.com