عضویت تلگرام عضویت اینستاگرام

محتوا، الزام اجتناب ناپذیر کسب و کار (راکفلر)

✅روزگاری از راکفلر پرسیدند اگر تمام ثروت شما را بگیرند و ۱۰۰ دلار به شما بدهند چه می‌کنید؟ او پاسخ داد یک دلار سرمایه‌گذاری ۹۹ دلار تبلیغات.
✅متاسفانه راکفلر در ۱۹۳۷ فوت کرد و این جمله را زمانی گفت که صنایع بزرگ همچنان کارایی داشتند. تولید انبوه جواب می داد و برای مشتری قیمت و کارایی مهمتر از هرچیزی بود.
✅مهم ترین کارایی تبلیغات در زمان راکفلر این بود که مردم کالای شما را بشناسند. کافی بود اسم شما در کنار چند بانوی زیبارو روی صفحه تلویزیون، بیلبوردها و روزنامه ها باشد تا مشتری شما جور شود.

✅ اما در دنیای کنونی قاعده بازی عوض شده است. در تحقیقی در آمریکا مشخص شد بیش از ۸۱٪ از مردم قبل خرید در مورد محصول به صورت اینترنتی جستجوی می کنند و ۶۱٪ از آنها نقدهای محصولات را می خوانند. همچنین مردم قبل از خرید های بزرگ بطور متوسط ۷۹ روز به جمع آوری اطلاعات می پردازند. (منبع انتهای متن )
✅نتایج بالا نشان می دهد:

📌اولا مردم دیگر مثل سابق به تبلیغات اعتقاد ندارند، آنها به دنبال محتوای غیر تبلیغی هستند که توسط کاربران یا منتقدان مستقل ایجاد شده باشد. شرکت ها به امید دیده شدن و جذب مشتری جدید بخش کلانی از درآمد خود را صرف هزینه تبلیغات تلویزیونی می کنند، در حالی که مردم از زمان تبلیغات بعنوان فرصتی جهت چک کردن گوشی هوشمند خود یا دستشویی رفتن استفاده می کنند.

📌دوما بسیاری از آنها می خواهند اینترنت را زیر و رو کنند، نقد ها را بخوانند و سپس در هیبت یک متخصص وارد بازار شوند. مشتریان در مقابل تبلغیات ایمن شده اند و در مقابل هر محتوای تبلیغی مقاومت نشان می دهند. این افراد به دنبال محتوایی هستند که به دور از تبلیغ آنها را در تصمیم گیری یاری کند.

 

📌فرض کنید در دنیای کنونی آقای راکفلر با ۱۰ میلیارد دلار شرکت اتوموبیل سازی خود را راه اندازی نماید و ۹٫۹ میلیارد دلار برای تبلغات خرج کند. به نظر شما شرکت وی در بازار چه جایگاهی کسب خواهد نمود؟ آقای راکفلر هرچه می خواهید در و دیوار شهر و تلویزیون را از تبلیغات خود پر کنید، اگر محتوای مناسبی در مورد محصول در اینترنت یافت نشود، تمام تبلغیات او بی اثر خواهد بود. کافی است کسی در مورد ماشین راکفلر جستجو کند و با شکایات و ناله و نفرین مشتریان و نقدهای منفی منتقدان مواجه شود، همین کافی است تا ۹٫۹ میلیارد دلار آقای راکفلر تا حدود بسیار زیادی بی اثر شود.

✅ممکن است با خود بپرسید این مطلب چه ربطی به استراتژی دارد؟ به شما اطمینان می دهم این مطلب کاملا مرتبط است.
✅مدیریت محتوا و تبلیغات محتوا یک تصمیم استراتژیک است و باید یکی از مولفه های اصلی در جهت گیری استراتژیک شرکت شود.

🔴🔴 راه میانبری نیست، قبل از اینکه مجبور شوید، محتوا را جدی بگیرید و به استقبال دنیای جدید بروید. 🔴🔴

🔵🔵برای محتوا استراتژی داشته باشید وهزینه نمایید در غیر اینصورت با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. 🔵🔵

🔴 محتوا باید یکی از مولفه های اصلی در جهت گیری استراتژیک شرکت شود.🔴