عضویت تلگرام عضویت اینستاگرام

زبدگان دیجیتال بیشتر در چه صنایعی هستند؟

زبدگان دیجیتال بیشتر در چه صنایعی هستند؟

🔸بهترین نام، برای روزگاری که در آن زندگی می‎کنیم، “عصر دیجیتال” است. 🔸این عصر به طور عمده تحت تاثیر ۵ روند و فناوری تحول‎آفرین به‎وجود آمده است:

۱ رایانش اجتماعی (Social Computing)

۲  موبایل (Mobile Computing)

۳ رایانش ابری (Cloud Computing)

۴ تحلیل داده (Data Analytics)

۵ اینترنت اشیا (IOT)

🔸زبدگان دیجیتال (Digital Masters)،سازمان‎هایی هستند که از فناوری‎های تحول‎آفرین به‎بهترین شکل بهره می‎گیرند تا به بالاترین سطح از سودآوری، بهره‎وری و رضایت مشتری دست یابند. زبدگی دیجیتالی، حاصل ترکیب قابلیت‎های رهبری و قابلیت‎های فناورانه در سازمان است. این قابلیت‎ها، همچون دو بال، امکان پرواز برای کسب‎و‎کارها را فراهم می‎کنند.

🔸طبق آخرین پژوهشی که در این زمینه در دانشگاه ام‎آی‎تی (MIT) با بررسی حدود ۴۰۰ شرکت در دنیا انجام شده، صنایعی که دارای بیشترین زبده دیجیتال بوده‎اند، به‎ترتیب، عبارتند از (درصدها، نشان‎دهنده نسبت تعداد شرکت‎های زبده دیجیتال به تعداد کل شرکت‎های مورد بررسی در پژوهش است)
۱ های‎تک ( ۳۸ درصد)
۲ بانکداری (۳۵ درصد)
۳ بیمه (۳۳ درصد)
۴ توریسم (۳۱ درصد)
۵ تلکام (۳۰ درصد)
۶ خرده‎فروشی (۲۶ درصد)
۷ بسته‎بندی (۲۴ درصد)
۸ نفت، گاز و نیرو (۲۰ درصد)
۹ تولیدی (۱۲ درصد)
۱۰ دارویی (۷ درصد)