عضویت تلگرام عضویت اینستاگرام

روندی که رسانه را دگرگون خواهد کرد

💢محتوا

🔸این امر می‌تواند به افزایش تقاضا برای فرمت های کوچک و محتوایی که در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارد، منجر شود.
مدل قدیمیِ اول ویرایش کن و سپس منتشرکن، معکوس شده، بنابراين بايد ابتدا منتشر و سپس ویرایش كرد.(چرا که مطالب توسط خوانندگان فیلترمی‌شود)

🔸 مردم به دنبال کیفیت محتوا هستند و فرمت طولانی و حتی زبان، ديگر اهمیت ندارد.
تمامی این‌ها تقاضای فراوانی را برای کیفیت ویرایش و وارسی اطلاعات، ایجاد خواهد کرد.
کاربران، رسانه‌ها را بر اساس نیازهای خود، تغییر میدهند.

🔸 برای مثال تصاویر ویدیویی (ویا تلفن های تصویری) شیوه تماشای تلویزیون را تغییر می‌دهد.

🔸این امر همانند روشی است که در آن ضبط برنامه‌ها و قرار گرفتن آن در اینترنت، سیر گوش دادن به رادیو را تغییر داد.

🔸هر دو روش، مخاطب را در فرایند برنامه ریزی قرار می دهند.

💢در آینده مردم آنچه را كه می‌خواهند، گوش می‌دهند، می‌شنوند و يا می‌خوانند و این کار را هر وقت با هر وسیله‌ای كه بخواهند، انجام می دهند.

💢 محتوای آنها نیز بر اساس موقعیت و مکان فیزیکی قابل ویرایش، طراحی و شخصی سازی است.

💢محتوای بی نهايت

تأمین محتوا به شکل موثری نامحدود خواهد شد.
رسانه‌ها به تولید و توزیع، توسط شرکت‌های رسانه‌ای مرسوم، ادامه می‌دهند، اما ارتباطات سيّار، جستجوی اینترنتی و سازندگان ابزار نیز به آنها افزوده می‌شود.
🔸 هر چیز از دیوارها گرفته تا بسته حبوبات و نوشیدنی‌ها به محتوای رسانه‌ای و تعاملی، تغییر شکل خواهند داد.
🔸 در این میان، کاهش هزینه محتواي ايجاد شده و انتشار آن را در تعامل با نسل جديدي از نويسندگان مستعد فیلم‌ساز، عکاس، و نقاد ممکن ساخته که برای جلب توجه مخاطبان، یکدیگر را به چالش می‌کشند.

💢نتیجه چیست؟ حرکت به سوی کیفیت ویژه رسانه‌های دیداری.
زیرا کمیاب بودن در دنیای هزاران کاناله، ارزش خواهد بود.

💢بخش محتوای تولید شده توسط کاربر.
آیا مضمون‌های تولید شده از سوی کاربران، شبيه چیزهایی است که می‌آیند یا تنها مختص بخش معینی از نسلY است که دارای وقت زیادی هستند؟
🔸 سرويس دهنده‌های نهایی بازي، (UGS) صنایع سرگرمی، به ویژه بازی و سایر حوزه‌هایی را که بر اساس شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند، دگرگون خواهد کرد.

💢 روند همکاری و تعامل با مفهومي مثل Web2 پیوسته محصول محتوای رسانه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

🔸 با این حال کمک در خلق محتوا به اخبار محلی، سبک زندگی و سرگرمی محدود می‌شود. اخبار، تحت تسلط سازمان‌های مرتبط با رسانه‌های حرفه‌ای با منابعی غنی، باقی خواهد ماند.

🔸 با این وجود کاربران آماتور مضمون را فیلتر کرده و گاهی نفوذ خود را به رخ می‌کشند.

🔸 بر خلاف آن، شاهد ظهور فناوری گریزی خواهیم بود. در اکثر موارد این افراد مسن‌ترهستند که در این زمینه با نگرانی‌های حریم خصوصی دیجیتال مواجه بوده و دنبال راهی برای فرار از حجم زیاد اطلاعات هستند. با این وجود برخی از افراد جوان تر نیز به سوی کارهای آن‌لاین روی خواهند آورد.
زیرا همیشه آن‌لاین بودن و یافتن دوستان دیجیتال، حالتی را از فیس بوک يا Myspace را ايجاد خواهد كرد.
خصوصی سازی و در دسترس سازی است.

🔸برای خريد این کتاب باید حدود ۵۰ دلار پرداخته باشید. اگر از من بخواهید که خودم بخشی از آن را برایتان بخوانم چند صد برابر قيمت كتاب را از شما طلب خواهم کرد چرا كه اگر بخواهیم آنچه را که گفته‌ام، خصوصی بگویم باید بیشتر سخن بگویم. از سوی دیگر اگر این کتاب آن‌لاین بود، مجانی بود، و يا بخش هایی از آن مجانی بود، چه اتفاقی روی می‌داد؟
افراد این پول را برای چه چیزی می‌پردازند؟
جواب آن، کمیابی است.

🔸اگر هزینه توليد و توزیع محتواي دیجیتالی صفر باشد، مضامین آن نیز بی ارزش خواهد بود.

🔸 خصوصی سازی و در دسترس سازی حوادث و تجربیات، مرجعی غنی است.

💢بنابراين می‌توان فیلم‌ها را از خانه تماشا کرد. امّا ما پول بیشتری می‌پردازیم تا همراه افراد دیگر در سینما به تماشای آن بپردازیم. به این مسأله باید حرکت به سوی کیفیت در رسانه‌هایی مثل روزنامه‌ها، مجله‌ها، رادیو و تلویزیون را هم اضافه کرد.