عضویت تلگرام عضویت اینستاگرام

ده دلیل برای اینکه ب‌ام‌و M3 هنوز هم فوق‌العاده است

نسل فعلي ب‌ام‌و M3 که با کد داخلي F80 شناخته مي‌شود غالباً بي‌حس و خيلي بزرگ دانسته شده و گفته مي‌شود براي سريع رفتن بيش‌ازحد به تکنولوژي متکي است.
_هنوز با گيربکس دستي عرضه مي‌شود:

بيست سال پيش ايده‌ي توليد خودرويي پرفورمنس بدون گيربکس دستي يک توهين محسوب مي‌شده است. هرچند اين روزها ب‌ام‌و M3 يکي از معدود خودروهايي است که با گيربکس دستي توليد مي‌شود. اکثر خريداران اين خودرو گيربکس سفارشي DCT را انتخاب مي‌کنند اما گزينه‌ي ۶ سرعته دستي نيز به طرفداران اين اجازه را مي‌دهد تا لذت بيشتري را تجربه کنند.

_رنگ‌هاي عالي:

خودروهاي M ب‌ام‌و هميشه تاريخچه‌اي از عرضه با برخي رنگ‌هاي فوق‌العاده را داشته‌اند. رنگ‌هاي مخصوص M هميشه در بين طرفداران ب‌ام‌و محبوب بوده و تعداد محدودي از خريداران رنگي غير از رنگ‌هاي M را انتخاب مي‌کنند. خوشبختانه اين سنت هنوز هم زنده بوده و M3 کنوني واقعاً گزينه‌ي رنگ‌هاي فوق‌العاده‌اي را پيش رويتان مي‌گذارد. رنگ‌هاي زرد متاليک آستين، آبي ياس مارينا، سيلورستون متاليک و نارنجي صخير همگي گزينه‌هايي جذاب به شمار مي‌روند.

_هنوز هم يک سدان اسپورت کامل است:

درحالي‌که اين خودرو به خاطر فقدان ارائه‌ي تجربه‌ي خالص موجود در مدل‌هاي گذشته سرزنش مي‌شود اما M3 هنوز هم سدان اسپورت با سواري فوق‌العاده است. اگرچه فرمان خودرو خيلي سرزنده نيست و صداي پيشرانه نيز نسبت به گذشته چنگي به دل نمي‌زند اما ديناميک خودرو تيز و هيجان‌انگيز است. اين خودرو عنوان سريع‌ترين M3 تاريخ را نيز يدک مي‌کشد.

_ظاهر فوق‌العاده:

نماي عقب را ذکر مي‌کند و ادعا دارد که اين بخش جذاب است؛ و درحالي‌که اين موضوع درست است اما با وجود پکيج مسابقه‌اي، کل خودرو زيبا به نظر مي‌رسد. رينگ‌هاي ۲۰ اينچي ۶۶۶M و تريم مشکي از جزئيات جذاب خودرو هستند. شايد اين خودرو به زيبايي E46 M3 نباشد اما هنوز هم مدل زيبايي به شمار مي‌رود.

_پيشرانه‌ي عالي:

شايد پيشرانه‌ي ۶ سيلندر خطي ۳ ليتري توربو در M3 کنوني جذاب‌ترين پيشرانه‌ي ۶ سيلندر خطي نباشد اما هنوز هم عالي است. صداي اين پيشرانه مي‌توانست بهتر باشد اما قدرت باورنکردني آن بدون تأخيري تحويل مي‌شود. با قدرت ۴۲۵ اسب بخاري (۴۴۴ اسب بخار در پکيج مسابقه‌اي) و گشتاور ۵۵۰ نيوتون متري M3 مي‌تواند ظرف مدت ۳٫۹ ثانيه به تندي ۹۶ کيلومتر در ساعت برسد.

_تجمل:

عليرغم اين همه قدرت، پرفورمنس و ديناميک رانندگي، M3 هنوز هم خودرويي کاملاً لوکس است. صندلي‌هاي خودرو فوق‌العاده راحت هستند و در کابين شاهد تکنولوژي‌هاي مدرني هستيم. مواد بکار رفته در کابين درجه‌يک بوده و کيفيت ساخت آن نيز مثال‌زدني است.

_تکنولوژي کافي:

ب‌ام‌و هاي مدرن هميشه با تکنولوژي‌هاي فراواني عرضه مي‌شوند. از هشدار خروج از خط گرفته تا ترمز خودکار، مدل‌هاي مختلف ب‌ام‌و تقريباً چهار چرخ‌هايي کامپيوتري محسوب مي‌شوند. هرچند M3 تنها داراي تکنولوژي‌هايي است که شما نياز داريد. اين خودرو داراي سيستم اطلاعات سرگرمي فوق‌العاده‌ي iDrive، دوربين پشتي و هدآپ ديسپلي خيال‌انگيز است.

_تجربه‌ي رانندگي گيرا:

خودروهاي پرفورمنس زيادي در کلاس M3 حضور دارند که از آن جمله مي‌توان به مرسدس-اي ام جي C63 اشاره کرد؛ اما M3 يکي از معدود خودروهايي است که گيرايي بالايي دارد. اي ام جي C63 کمي نرم و راحت است و فاقد آن گيرايي و تيزي ب‌ام‌و مي‌باشد. اگر خواهان سواري کاملاً اسپورتي باشيد M3 خودروي شماست.

_سرعت:

در روزهايي که تعداد زيادي خودرو با قدرت بالاي ۵۰۰ اسب بخار حضور دارند شايد ۴۲۵ اسب بخار زياد به چشم نيايد اما اين مقدار براي M3 بيش‌ازحد کافي است. با شتاب زير ۴ ثانيه اين خودرو در کلاس خود از عهده‌ي رقباي زياد با قدرت بيشتر برمي‌آيد. بخش اعظم اين موضوع به خاطر گشتاور توليدي پيشرانه‌ي توربو است که به M3 اجازه مي‌دهد که از گشتاور در دورهاي بيشتري بهره بگيرد.

_قيمت:

درحالي‌که اين خودرو ارزان نيست اما هنوز هم چيزهاي زيادي نصيبتان مي‌شود. با بهاي آغازي ۶۴ هزار دلاري،M3 ترکيب مناسبي از خودروي لوکس و اسپورت است. M3 نوعي از خودرو است که با آن مي‌توان بچه‌ها را به مدرسه برد و همچنين در آخر هفته‌ها به پيست سر زد. انتخاب پکيج مسابقه‌اي بهاي خودرو را به حدود ۷۰ هزار دلار مي‌رساند اما اين اضافه پرداخت ارزشش را دارد زيرا مواردي چون رينگ‌هاي برجسته، قدرت بيشتر، صندلي‌ها و اگزوز بهتر را دريافت مي‌کنيد. با ۷۰ هزار دلار خودروهاي معدودي وجود دارند که مي‌توانند با توانايي‌هاي M3 رقابت کنند.