عضویت تلگرام عضویت اینستاگرام

آشنایی با بزرگترین خرده فروش آنلاین‌ ایران

دیجی کالا با ارزش ۷۵۷ میلیون یورویی (حدود ۳ هزار و ۲۸ میلیارد تومان ) به عنوان بزرگترین کمپانی اینترنتی ایران بیش از ۹۰ درصد از سهم بازارتجارتِ الکترونیک کشور را در اختیار دارد.

♲ در حال حاضر دیجی کالا با حدود ۳.۵ میلیون کاربر(عضو) و ۱.۵ میلیون بازدیدِ روزانهِ یکتا، به ترتیب رتبه سوم و چهارم پربازدیدترین وبسایت ایران در رتبه بندی Alexa و SimilarWeb را در اختیار دارد و بیش از ۱۱ هزار سفارش در روز ثبت می کند.

♲ حجم ناخالص کالای این شرکت از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۵ رشد ۹۸ درصدی داشته است و کارمندانش از ۸۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفررسیده است. بطوریکه این شرکت در این بازه زمانی سالانه بیش از ۱۰۰٪ رشد(CAGR) داشته است.

♲ در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ رسته حدود ۶۵ هزار قلم کالا از برندهای مطرح بین المللی و داخلی دراین فروشگاه آنلاین وجود دارند که ۲۵ هزار قلم آن کالایِ ایرانی می باشد.

💢 دیجی کالا با بهره گیری از تجارب آمازون و به منظور استفاده از سیستم انبار داری هوشمند در سال ۱۳۹۵ سرمایه گذاری وسیعی برروی عملیات و قابلیتهای لجستیکی خود نموده است. نتیجه این اقدام در گام نخست افزایش مراکز پاسخگویی این شرکت از ۱ به ۲ عدد بوده است. ظرفیت پاسخگویی این مراکز ۸۰ هزار سفارش در روز است.

⏺ به گزارش عصردانایی دیجی کالا با هدف بهره گیری از مدل درآمدی دریافت کمیسیون از فروشندگان، در پاییز ۱۳۹۵ شروع به اجرای سیاست پلتفرم فروش آنلاین نمود و بخش جدید “دیجی استایل ” در حوزه مد و فشن را تاسیس نمود.این واحد جدید در سه ماهه منتهی به بهمن ۱۳۹۵ رشد۷ برابری فروش هفتگی کالا را تجربه نموده است.

⏺ در حال حاضر بیش از ۱۰۰ فروشنده مطرح نیز از پلتفرم فروش آن لاین دیجی کالا برای فروش کالاهای خود استفاده می‌نمایند.

♲ میانگین زمان تحویلِ کالا توسط این خرده فروش در تهران ۴ ساعت و در ۲۰ شهر مهم کشور حداکثر یک روز است.

💢 از اثرات مهم‌ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وزیست محیطی این شرکت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

۱. ایجاد ۲۰۰۰ شغل مستقیم و ۹۶ هزار شغل غیرِمستقیم

۲. صرفه جویی بیش از ۴۲ میلیون کیلومتر در میزان سفرهایِ درونشهری در سال

۳. صرفه جویی ۲ میلیون دلاری(حدود ۷.۵ میلیارد تومان) در واردات بنزین کشور درسال

۴. جلوگیری از تولید بیش از ۶.۵ میلیون کیلوگرم دی اکسیدِ کربن درسال

۵. تحت حمایت قرار گرفتن بیش از ۱۵۰ کارگاه صنایعِ دستی

۶. فروش بیش از ۱۶۵ هزار کتاب در سال اخیر

۷. فروش بیش از ۳۰۰ هزار کالا با هدف خیریه در سال اخیر

۸. توانمند سازی بیش از ۴۰ فرد معلول در فروش کالاهایشان به صورت مستقیم.

⏺ در گزارش مالی شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت،شریک اروپایی سرآوا،پیش‌بینی شده است که دیجی کالا در آینده وارد بازار کشورهای همسایه شود.

♲ رمز موفقیت دیجی‌ کالا نسبت به سایر فروشگاههای خرده فروشی‌ آن لاین در کشور سرمایه فکری منحصر به فرد آن می باشد.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🔆 ایده شکل گیری دیجی کالا درسال ۱۳۸۴ بواسطه تجربه ناموفق خریددوربین عکاسی در بازار جمهوری تهران توسط برادران حمید و سعید محمدی شکل گرفت و در سال ۱۳۸۵ شرکت با ۵ پرسنل تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایه گذاری سرآوا را پذیرفت.